Tuesday, October 18, 2011

BILA AKU CONFIDENT

It was late at night and I was waiting for the elevator at the office.

"Ting!" (bosanla bunyi lif mcm ni. Nak tukaq)

"GEDEBUISH!" The elevator opened the door. It brought me down to level P, opened the door and my colleagues Andrea and Nisha came in.

'Laaa tak balik lagi budak-budak ni.' Terdetik di hati walaupun 'budak-budak' lagi tua daripada aku.

So we went down to the car park at the basement together. Andrea and I parked nearby but Nisha said she parked jauh sikit.

We said our goodbyes, and headed to keta masing-masing. Masa nak keluar dari basement tu, aku bertembung dengan satu keta Mazda ni.

"Ha! Ni mesti Nisha!" I said to myself, walaupun tak penah tau si Nisha ni bawak keta Mazda ka, keta sorong ka, sorong papan tarik papan ka. Walaubagaimanapn, dengan excitednya, aku pn buat la lampu liplap-liplap dua tiga kali sambil menyanyikan lagu raya ke arah keta Nisha.

Tapi sayang seribu kali sayang. Tu bukan keta Nisha pn!! Keta mamat mana ka. Tapi bagus mamat ni. Walaupun aku buat mcm tu, dia rileks buat tak tau ja. Cuba kalau aku terbuat kat gangster kampung makam ka, KL gangster ka, mau dia tunggu aku tepi jalan nak belasah. Lagi terok kalau dia silau tinggi masa drive malam. Aku pulak dok pi bagi tambah silau lagi kat dia.

Lepaih aku dh elok pi bagi lampu liplap kat mamat tu, apa lagi... tunggu dia hilang drp pandangan la.

Inilah orang-orang tua kata "TAK DAK PASAI PI CARI PASAI."

Aku la orang tua tu.

No comments:

Post a Comment