Wednesday, July 14, 2010

FIRST MOVE

Aku terpikir, kenapa susah sangat lelaki nak make the first move? Dari gaya tu, nampak macam berminat, tp last-last hang tengok aku, aku tengok hang.
Tengok ja ada dapat apa ka? Ada dapat no telefon aku dr sekadar TENGOK sahaja?

Macam the other day, I went to Ministry of Health for a meeting.
Right after the meeting, I was on my way back to the so-called "parking lot". Well, more of "kalau-hang-tak-drive-berhati-hati-keta-hang-tersangkut-kat-gaung" lot. Yeah... Anyway, I was walking and talking to Ida (my housemate) and I saw this one cute guy outside one of the buildings. He was CUTE and smoking (urgh. this one is not so cute but we can coutim this later. haha).

I looked at him and he looked at me. Dari sepasang mata ke sepasang mata la ni.. tapi tak sempat jatuh ke hati lagi.
So I walked passed him. This time I didn't look because first I didn't wanna look desperate and second, because ada curam and aku tak nak tertomoih kat depan mamat tuh.

So bila dh jauh sikit, I looked back, and saw that him checking me out too! So aku cover, aku tgk depan balik. Selang beberapa minit, I looked back again. And saw him checking me out AGAIN!

And it ended there.
No "Can I have your number?" or "What's your name" or "Hi cik adik" or "Assalamualaikum".
NADA. NOTHING. ZERO.


So yeah. Why is it so hard to make the first move? Aku ke kena make the first move? No, it doesn't seem right. It's not me. And that guy wasn't Jake or Iker for me to make the first move. No.


So when I got into my Kenderaan Pendek, I called Ijah and told her the whole thing.
She said, "Hang sepatutnya buat-buat tersadung, lepas tu melatah "012581XXXX!!" SUBTLE, isn't it?

Kesimpulannya, kepada jejaka-jejake yang SINGLE, NON-SMOKING, SOLAT TAK TINGGAI POSA, POSA SUNAT, POSA NAZAR, SEGALA POSA, TAAT IBU BAPA, JAGA ADIK-BERADIK, SMART, BAIK HATI, SEDAP MATA MEMANDANG, ADA SENSE OF HUMOR, AND AVAILABLE, kalau dah rasa bekenan tu jangan la takot nak make the first move na.

Sekian.

8 comments:

  1. gambar gambar casillas tak nak upload here ke? :p biaq hang pulak yang muntah.

    ReplyDelete
  2. tak nak lah. (eceh padehal tak tau lagi cane nak upload. muahahaha)

    ReplyDelete
  3. pandai photoshop...tapi tak pandai upload...tapi takpa....hang jangan belajaq cara upload nanti itu aja yang hang buat.

    ReplyDelete
  4. awas..kenderaan pendek..hahaha..

    ReplyDelete
  5. i would but hairil said i wont have a chance with you.
    well.. maybe because the "sedap mata memandang" issue. i think.

    ReplyDelete
  6. hi "ururules"... may i know who are you?

    ReplyDelete
  7. eh....
    oh! Abdul Halim is my name.

    ReplyDelete
  8. So anis dah mula pape ngan Abdul Halim ke?hehehe

    ReplyDelete