Saturday, October 13, 2012

ZAMAN DEGREE



Pada suatu hari, sang rimau berasa sangat boring membuat assignment yang diberikan oleh sang rahim. Lalu sang rimau pun kuar dari habitatnya lalu mencari apa2 jenis sang yang boleh dikacau untuk  menghilangkan kebosanannya itu.

Kira-kira pukul 3 petang macam tu, sang rimau telah sesat lalu ternampak seekor spesis yang panjang ekornye. Sang rimau pun hairan. “Sape lak ni menyemak je kat sini.” bisik sang rimau. Lalu sang rimau pun mendekati makhluk Tuhan yang tak brape seksi itu.

"Ohh berbulu... macam aku jugak.. ,” bisik ati sang rimau apabile melihat makhluk yang berbulu itu. Sang rimau menyembunyikan dirinya di belakang tabir.

Ketika itu makhluk yang berbulu itu sedang membuat sesuatu. "Nampaknye die dah tau aku ade kat blakang tabir ni” bisik sang rimau lagi. Sang rimau bersiap sedia sekiranya makhluk berbulu dan berekor panjang itu menyerangnya. Makhluk itu bergerak, lalu tanpa berfikir panjang lagi, sang rimau menerkam makhluk berbulu dan berekor panjang itu dengan ganas sekali.

"WARRGHHH!!!” sang rimau mengaum. Yang peliknye, tak tekejut pulak si makhluk berbulu dan berekor panjang itu.

Lalu sang rimau pun bertanya, "Nape ko ni? Ape ko buat ni?”

"Aku tengah main SIMS. Jangan kaco aku,” jawab si makhluk yang berbulu dan berekor panjang itu. Lalu sang rimau pun sudah ilang kebosanan dan pulang untuk menghabiskan assignment sang rahim yang akan disubmit esok.

Sekian.

Soalan minggu ini:
1) Apakah nama makhluk berbulu dan berekor panjang di dalam cerpen di atas?

1 comment:

  1. HAHAHHAHAHHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHA..omg aneh aneh

    ReplyDelete